donderdag 19 februari 2009

Van alle markten thuis

Nog even over cultuurverschillen: Er zijn ook overeenkomsten tussen charter-schipper en boer. Beiden moeten van heel veel dingen iets weten en beiden hebben te maken met levende have. Nu is het wel zo dat sommige gasten soms iets te veel zeuren en sommige koeien iets te weinig.
Zo zijn we de afgelopen dagen druk geweest met Ultrabelle (Inderdaad; geboren in het jaar met de U). Ze had zeg maar een gescheurde nagel. En dan klaagt ze niet, je merkt niets aan haar. Totdat het te erg wordt en ze eigenlijk niet meer kan staan en lopen van de pijn. Mijn lief is dus 2 tot 3 keer per dag als een toegeweide zuster bezig met wondverzorging. Maar het probleem is dat opstaan en bewegen haar ook zo veel pijn deed dat ze dat dus ook niet meer deed. Vol liefde krijgt ze eten en drinken op bed maar gisteren lag ze languit; blijkbaar wilde ze toch bewegen maar was haar linkerkant zo doof geworden dat ze door haar poten is gezakt........ Dus nu zijn we ook nog eens een paar keer per dag bezig met 'koerollen' dwz haar soms op de linkerzij leggen, soms op de rechterzij.

Mijn lief weet naast koeien, koeverzorging, motoren, grondbewerking, voedingskunde en gewassen ook veel van (moes)tuinen. Ik weet er dus he-le-maal niets van. Er is niet zoveel tuin aan boord van een schip. Maar gisteren zijn we op zoek gegaan naar opkomende lentebolletjes. We hebben ze samen in november geplant maar toen was ik ongesteld. Mijn lief raadde nog aan om stokjes te steken bij de groepjes bollen maar ik was in zo'n slechte stemming dat ik hem niet eens uitgeblaft heb maar gewoon genegeerd. Dom, dom, dom........
We hebben een 'gazon' (zie foto). Dat is nu nog niet echt een gazon, het is nu meer een natuurgebied. Bossen snoeihout, hopen bladeren, diverse onderdelen, brandhout etc etc etc. Er is dus nog wel wat te doen voordat we fijn onder de bomen aan de tafel kunnen zitten. En dat is dus nu het probleem!!!! Ik weet niet waar ik wel en niet kan lopen om op te ruimen! Is de sneeuw net weg, kan ik mijn ene voet niet voor de andere zetten omdat er overal bloempjes opkomen!
Ik heb nog veel te leren.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!