donderdag 5 februari 2009

Het hagelslag dilemma........


Frankrijk is heerlijk om te wonen maar 1 ding mis ik toch echt......... hagelslag! Ik heb in mijn hele leven nog nooit langer dan een week zonder hagelslag gezeten dus dat ik bewust naar het buitenland ga (waar je zeker weet dat ze het niet hebben) was dus vragen om aanpassen. Gelukkig had ik daar de eerste maanden geen last van; een belangrijk deel van mijn verhuisspul bestond uit hagelslag en toen mijn moeder en zusjes met de kerst hier waren, is die voorraad aangevuld.


Maar vanmorgen was het toch echt zo ver. Licht leedvermaak bij mijn lief (hij is verslaafd aan appelstroop maar heeft nog een paar liter......) toen ik het lege laatste pak bij het oud papier gooide.


Tegen elf uur, na het voeren en strooien is het altijd weer leuk spannend: hebben we post? Ik wacht namelijk al drie maanden op inschrijving bij de Franse agrarische ziektekosten verzekering. Vandaag weer niets van die club. Wel een grote envelop van mijn moeder met leuke en minder leuke post die nog in Nederland aan komt. En......... Hoera! Lang leve moeders! Een zakje hagelslag; uitstel van executie! Mijn dag was al goed maar nu ben ik helemaal blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!