dinsdag 30 november 2010

Oproep voor het testen van een theorie

Een tijdje geleden las ik op een blog van iemand anders dat je, als je iets wenst, die wens moet uitspreken. Voor je het weet blijkt er iemand te zijn die je kan helpen die wens te vervullen!
Nu is het uiten van mijn wensen niet mijn sterkste kant maar toch heb ik besloten de gok te wagen en deze theorie te testen (en als het niet lukt schrijf ik de dame in kwestie gewoon een boze mail!)

Zoals jullie allemaal wel weten is mijn rug behoorlijk versleten. Nu moet ik natuurlijk leren om voorzichtig met mezelf om te gaan (wat niet makkelijk is) en leren om braaf elke dag mijn oefeningen te doen (wat een stuk makkelijker is want ze helpen goed!) Maar toch, vooral nu in de winter waarin het werk op de boerderij lichamelijk een stuk zwaarder is dan in de zomer, wreekt het zich.

En toen ik zojuist weer eens eerder naar binnen moest dan mijn liefje, gewoon omdat ik niet meer kon, besloot ik dat ik de theorie van de bloggende dame ga testen. Ik ga mijn wens uitspreken:
Een bank die niet uitgezakt is, die niet te laag is zodat ik niet meer overeind kom, die niet te groot is zodat hij naar Frankrijk vervoerd kan worden en waar ik 's avonds fijn met de benen opgetrokken (want dan is de onderrug wat opgerekt en de druk eraf) kan zitten.
Oef. Dat is eigenlijk wel een hele grote wens!

Nu denk je natuurlijk: waarom kijk je niet op weeweewee punt marktplaats punt en el dommerdje? Nou, zo dom ben ik niet want op die site staat geen antwoord op mijn wens!
Dus ik test de theorie zo want misschien kennen jullie iemand die juist dat bankje boven in een hoekje op zolder heeft staan. Of in de woonkamer maar met vlekken of te klein of past niet in het nieuwe interieur ofzo. Dan zou het toch geweldig zijn als één en één samen drie zou zijn, niet?

Maar misschien is mijn bankwens wel te groot........ Misschien moet ik de theorie testen met een andere wens........ Want tsja, ik kan de dame wel een boze mail sturen maar voor hetzelfde geld reageert ze met: 'een bankje is een te grote wens, dan klopt de theorie niet'!
Dus dan maar een andere wens:
Wie heeft er eettafel stoelen die aardig voor mijn rug zijn?
(Wij hebben zelf zoveelste hands mooie stoelen maar ze zijn zò recht dat ik er nauwelijks op kan zitten en er is ook geen ruimte om iets met een kussentje te verbeteren...)

Nou, spannend hoor, dit wetenschappelijk onderzoek! Ach, en als de theorie niet klopt zal ik daar niet wakker van liggen, dan wens ik gewoon dat ik met iedereen die me hier komt bezoeken naar de kringloop kan om de theorie actief een handje te helpen!

2 opmerkingen:

  1. Ha zus!
    Kijk ook eens op www.gratisaftehalen.nl. Je kunt op sites als MP oid ook onder "gezocht" een oproepje plaatsen. Ikzelf ben erg tevreden over mijn toch niet echt dure Ikea bank. Is een hoekbank, en zit heerlijk. Absoluut niet doorgezakt, en met een deel waar je je benen omhoog kunt leggen.
    En... is een fitnessbal niet iets, om op te zitten aan tafel? Schijnt heel goed voor een rug te zijn.
    MP is wel een goede site om regelmatig op te kijken. En banken worden best vaak weggedaan, ook ivm samenwonen of kleiner gaan wonen.
    Liefs, Theda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, goeie theorie, ben erg benieuwd of het werkt! Valt goeie raad er ook (deels) onder? Mijn ervaring is dat banken met (houten) poten eenvoudig met wat 'knutselwerk' opgehoogd kunnen worden door de poten los te schroeven, er hogere poten voor te fabriceren (mbv de Gamm Vert of Gamma of whatever) en deze er met de originele schroeven/bouten weer vast te zetten (hiervoor in de nieuwe poot een holte maken, zodat de originele bouten bruikbaar blijven). Dit is haalbaar als je de hele poot er in één keer af kan draaien. Dat maakt je vraag denk ik een hééél stuk minder ingewikkeld, aangezien vooral hoge banken (en zeker hoog genoeg voor jouw lengte :P) lastig te vinden zijn. Ik hoop dat jij of liefst natuurlijk je aanstaande banken-weldoener iets kan met deze tip. Het is er een uit eigen ervaring, 'k heb ook hogere houten poten onder mijn bank laten zetten. Meer heb ik op dit moment even niet bij te dragen, maar ik houd mijn oren en ogen voor je open!

    Groetjes, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust je reactie achter!