dinsdag 3 maart 2009

Kriebels


Oh, het kriebelt, het kriebelt zo! Nou, eigenlijk kriebelt het niet alleen; het prikkelt, het bubbelt, het jeukt en het zindert! Ik voel me als een hondje zonder staart: ik wil kwispelen maar kan het niet.

Ik heb namelijk voor het eerst een eigen tuin. Een tuin waar ik dingen in mag en ga doen. Onder andere een moestuin. En nu is het voorjaar in de lucht! Ik huppel en spring als een kind zo blij om de eerste krokusjes en de jawel 2 (!) sneeuwklokjes heen. Blij dat ze er zijn en blij dat ik die namen niet was vergeten. In al die jaren varen ben ik al mijn bloemetjes en planten kennis (en dat was al bedroevend weinig) verloren.

Ik moet dus echt van nul af beginnen. Mijn lief niet, die heeft al jaren een moestuin. Hij was dus ook vrij nonchalant in zijn 'ja, dat komt wel'. En daar kon ik juist helemaal niets mee! Wat komt wel? Moeten we niet alvast gaan spitten ofzo? Wanneer kan ik zaadjes en kleine plantjes kopen?
Dus zondag heb ik een les tuinieren gekregen. Geleerd over bemesten, spitten, gemiddelde dagtemperaturen optellen etc etc.

En toch....... hoe zeer ik vertrouw op zijn kennis en kunde, toch kon ik het niet laten om eens op internet te struinen. En ja hoor! Een site waar ook per maand een overzicht wat je allemaal in de tuin kan/moet doen. Voor maart een hele bladzijde! Ik kan dus wel veel dingen doen! Snel lezen.......... Oh......... de grond moet niet te nat zijn en niet te koud........ Dat is hier dus wel het geval...........

Ik moet mijn enthousiasme toch echt nog bedwingen en mijn zinnen zetten op dingen doen die nu wel goed kunnen. Gelukkig zijn er daar genoeg van en ga ik gewoon af en toe even bij 'mijn' krokussen zitten dagdromen, daar heb ik geen last van natte koude grond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!