zondag 15 maart 2009

Dilemma's

Gisteren is hier een boer uit het zuiden van Frankrijk langs geweest (vlak bij Albi pap!). Hij had zijn vrouw mee voor de gezelligheid want het was een goed eind rijden. Een aantal jaar geleden heeft hij hier een stier gekocht om op zijn melkkoeien te zetten en hij was daar zo tevreden over dat hij hier weer een stier wilde kopen. Nu hadden wij Cowboy voor hem en de koop was snel rond. Na de lunch gingen de beide boeren nog even bij de jongere stiertjes kijken en toen viel zijn oog op Eerdbeer! Toen mijn lief me dat vertelde moest ik wel even slikken; natuurlijk zou Eerdbeer ons een keer moeten verlaten maar nu al?? Ik probeerde dapper niets te laten merken en vroeg heel professioneel naar de vraagprijs.

Vandaag hadden we het er nog even over en we kregen een leuke discussie:

Hij: Wat denk je van de prijs voor Eerdbeer?
Ik: Tsja, wel oke toch?
Hij: Maar Eerdbeer is nog zo jong......
Ik: Dan is het toch helemaal een goede prijs?
Hij: Ja maar stel je voor; het kereltje moet dan in de veekar helemaal naar zuid Frankrijk!
Ik: Hij heeft het daar heel goed; lekker klimaat en een aardige boer
Hij: Maar toch; dan moet hij hier weg, helemaal alleen
Ik: Hij heeft ome Cowboy toch?
Hij: Die kent hij nog helemaal niet! Wat ben jij hard!
Ik: (slik) Nee, helemaal niet maar hij krijgt het echt heel goed daar!
Hij: Ik kan er niet over uit, ik ben helemaal niet gewend om zulke jonge beestjes te verkopen. Acht maanden oke maar 2 maanden??
Ik: Maar hij drinkt nu toch al nauwelijks meer bij mama?
Hij: Nee, maar hij heeft het zo gezellig hier met Earik en Elle-est-belle en hij heeft hier zijn fanclub en de cursus die hij volgt is ook nog in volle gang!
Ik: (heel langzaam doorkrijgend dat ik ergens een klein beetje voor de gek werd gehouden): En wat als je Eerdbeer houdt?
Hij: Dan kan ik veel meer voor hem vragen en loop ik het risico wel maar blijf ik die boer als goede klant houden
Ik: Ohhhhh........!

Waarschijnlijk blijft Eerdbeer hier dus nog een paar jaar en kan ik rustig aan het idee wennen dat hij hier ooit weggaat om daar in het zuiden voor hele mooie nakomelingen te zorgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!