zaterdag 6 juni 2009

Egeltje en Earik

Joepie!! Egeltje is weer helemaal in orde! Een paar dagen geleden dronk hij zijn melk en ging daarna niet meteen liggen; hij bleef wat rond drentelen en keek me aan alsof hij wilde zeggen: 'wat een dooie boel hier, valt er niet wat te beleven?'
Toen wist ik: het is weer helemaal goed met hem.

Gelukkig maar want we hadden het druk zat; er moest voordat gisteren de eerste regendruppels zouden vallen, zoveel mogelijk gras van het land. Dus voor mij was het wel tijd voor mijn "eerste examen boerin". Dat examen hield in: 7 dagen achter elkaar op de trekker over het land crossen met of een schudder achter me of een hark. Mijn lief deed het maaien en persen/wikkelen. Ik vond het erg leuk maar ook erg hobbelig; ik snap dat boeren graag een trekker met goede stoel en vering hebben! En tussen het 'getrekker' door was ik druk bezig om, voordat de mieren ze hadden ontdekt, de rijpe aardbeien te plukken en te verwerken.

Dat is me een examen he?! Helaas, de examinator was zelf te druk met maaien en persen om me een voldoende te geven...........

Enfin, je begrijpt dat een ziek Egeltje ervoor zorgt dat ik niet voor 100% heb kunnen genieten van het werk op de trekker en uitzicht vanaf de trekker (wel voor 98% hoor!)

Maar nu is er relatief rust in de tent: gisteravond toen we de laatste buitenklusjes gedaan hadden begon het te regenen, maar dat was niet erg: Het gras staat ingepakt in mooie ronde balen op het land, Egeltje is beter, De twee kleine kalfjes die net deze drukke tijd hadden uitgekozen om geboren te worden, dartelen vrolijk rond hun moeder en gisteren hebben we zelf nog wat koeien naar buiten kunnen jagen!

In de oude stal is het nu heel rustig geworden nu Eva en haar mama, Elle-est-belle en haar mama, Eusebius en zijn mama en de mama's van Eerdbeer en Egel naar buiten zijn. De mama van Egel??? Ja, de mama van Egel ook. Ze kon hem toch geen melk geven en nu Egel weer beter was, hoefde ze hem ook niet meer te verzorgen. En dan is het voor een koe toch veel fijner om buiten te lopen.

Inderdaad, ik vond het ook zielig voor Egel dat hij nu alleen in zijn hok zat, en ook voor Earik nu zonder zijn vriendinnetje. Dus we hebben de proef op de som genomen en de twee jongens bij elkaar gezet. Ik heb ze snel hun melk gegeven en toen een foto gemaakt: Egel uitgeput van alle emoties en drukte en Earik bekijkt het eens: 'moet ik hier mee spelen??' Ik ben benieuwd of het vriendjes gaan worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!