dinsdag 5 april 2011

Verder met de voorbereiding voor het concours


Ja hoor; het lijkt steeds zekerder: Equise mag aan het grote publiek laten zien hoe mooi ze is! Vorige week zijn we langsgeweest bij een boer die met 3 beesten komt showen (baas boven baas) en konden van hem wat informatie krijen over hoe zo'n concours verloopt: 'blkmwbwgrwftew', hoe hij zijn beesten voorbereid: 'mgrmgwplzz', of mijn liefje met hem kon "co-voitureren" en waar hij aan een halster kon komen: 'wwrwgmmsgmnzklp'

Enfin, pas toen het gesprek ging over fokkerij, stallenbouw en koeienvoer werd monsieur spraakzamer en toeschietelijker en bleek af en toe best te kunnen articuleren.

Thuisgekomen zijn we vol enthousiasme begonnen want wat we wèl hadden begrepen: Equise moet rondjes gaan lopen in een ring met publiek eromheen, een luidspreker hard aan die òf muziek laat horen òf een schreeuwende commentator. Met andere woorden: oefenen op het erf, achter de trekker waar de radio op vol vermogen staat.

Nou, dat leek me nog wat hoog gegrepen dus eerst maar eens een showrondje voor de koeien in de grote stal. Onder luid boe-geroep paradeerde Equise daar alsof ze nog nooit anders had gedaan!

Een paar dagen later maar eens voorzichtig op het erf proberen. Met een touw aan de Merlo zodat ze niet echt kon ontsnappen (Dit niet alleen omdat het wat lullig is om op zondagmiddag je koe in het dorp te moeten gaan zoeken, maar meer om het idee voor hààr: zij moet denken dat die meneer die haar halster vast heeft héél erg sterk is, dat ze het daar nooit van zal winnen, en dat het dus onbegonnen zaak is om te proberen los te komen)

Maar hier weer: alsof ze het al jaren doet dat rondjes lopen! Ook al klap ik in mijn handen, doe ik alsof ik bij een rockconcert sta te gillen en fluiten, een vervelende commentator immiteer,......... niets brengt haar van haar apropos.

Behalve dan terug in de stal als ik langsloop zònder haar een aardappeltje toe te stoppen of even over haar kop te kroelen; dàn staat ze verwonderd en teleurgesteld te kijken.

Tot zover de informatie over het oefenen-rondjes-lopen. Het cowfitten staat, zoals je op de foto kan zien, op een laag pitje: ik was zo enthousiast begonnen dat ze een helemaal rode en geirriteerde huid had van al het borstelen dus die moest eerst even rust krijgen; morgen zal ik haar maar weer eens wassen want wat ze naast rondjes lopen nog meer goed kan is in haar eigen flatsen gaan liggen......!

1 opmerking:

  1. Ik zie het voor me hoe jullie aan het oefenen zijn,schitterend.
    Groetjes,Agnita.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust je reactie achter!