maandag 18 april 2011

Vakantie is voorbij


We zijn weer compleet! Nou ja, ook weer niet maar dat wordt straks duidelijk.

Zaterdagavond zijn eerst mijn liefje en een paar uur later de brave, goede, lieve, dappere, eigenwijze Equise gearriveerd.

Braaf omdat ze heel netjes door de ring heeft gelopen, zonder gekke bokkesprongen en ook zonder de lelijke bloemstukken omver te lopen, Goed omdat ze in haar categorie 2e is geworden en de dag erna in een clubje met nog 2 andere pinken uit onze streek 2e werd bij de 'streekprijs': een homogeen ogend mooi clubje uit dezelfde streek. (Wat hier de meerwaarde van is weet ik niet; wat de meerwaarde is van de lelijke beker die bij de streekprijs hoorde ook niet)

Lief omdat ze zo blij was weer thuis te zijn, dapper omdat ze 3 dagen tussen vreemden en technomuziek heeft geleefd en eigenwijs omdat ze het hooi daar niet lekker vond, de korreltjes daar niet lekker vond en het water daar niet lekker vond en die tijd dus amper gegeten en gedronken heeft.

Voor ons beiden zijn het leuke en waardevolle dagen geweest: voor hem omdat hij zijn gezicht heeft kunnen laten zien bij andere fokkers en na een dag scheef aangekeken te zijn, tòch leuke mensen heeft ontmoet, voor mij omdat alles hier goed is gegaan en dus mijn zelfvertrouwen een flinke boost heeft gekregen.

So far so good, maar door al het geluk zijn we die goede oude Murphy (van de wet) vergeten! Het gebeurt wel eens vaker dat we vergeten de deur van het kippenhok 's avonds te sluiten waardoor we 's ochtends vroeg van schrik rechtop in bed zitten als meneer de haan precies onder ons slaapkamerraam de dag begroet. Maar deze keer is het iets minder goed afgelopen: Reinaard heeft jongen en dus veel honger!

Midden in de vollemaansnacht heeft Reintje zijn slag geslagen en is er vandoor gegaan met een dikke kip. De koeien die in het weiland voor het huis en de koeien in het weiland achter het huis zagen Rein waarschijnlijk niet maar wel een 'wit wief' langskomen met als gevolg dat er twee kuddes volledig in paniek door het weiland renden, de koeien in de stal voor de gezelligheid meededen en wij dus niet door gekukelekuuuu wakker werden maar van angstig geloei!

Dus de vakantie was gelijk voorbij: om drie uur 's nachts hebben we de club van achter het huis maar naar binnen gejaagd en lekker voer gegeven voor de afleiding, (de andere koeien werden daardoor ook rustiger en stil) en de twee andere slachtoffers van de vos geslacht en van het verenpakket ontdaan. Waardoor we nu nog maar 1 haan en 2 kippen op het erf hebben rondlopen en waarschijnlijk elke nacht een hongerige vos die weet dat hier op de boerderij nog wel een lekker hapje te halen valt (maar hopelijk elke nacht voor een dichte deur staat!)

5 opmerkingen:

  1. Hoi Maaike moet ik eerst feliciteren en dan condoleren of andersom? Er is een nederlands filmmaker die een documantaire heeft gemaakt met de titel; Rotvos... (was overigens wel een erg interessante docu, heeft een gouden kalf gewonnen en 1 vd filmmakers is de vader van een vriendin van me, maar dat geheel terzijde).

    Je hebt het overleefd alleen, ik wist het. En dan heeft de koe ook nog een prijs binnengehaald ook, levert jullie dat nu later nog wat meer op dan alleen de eer?

    Nou ja lieve groeten, Jeetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Praat me niet van vossen... ze eten er 1 of 2 op, of nemen ze mee voor de jongen. Maar onze kippen zijn zo van slag dat ze massaal boven op elkaar kruipen in de stal en zo massaal ook elkaar verstikken. ROTVOS dus !
    Wij moeten ook stipt de luiken dichtdoen zodra de nacht invalt (en helaas is het hier nog langer licht dan in Nl)
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verhaal zeg!!! Nog gefeliciteerd met jullie prijzenslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk een mede-nederlander te hebben gevonden! Waar ligt de Morvan eigenlijk precies.
    Ik koop eigenlijk bijna al mijn stofjes in Nederland :) Of als ik er ben of ik laat het bezorgen. Met bezorgenkosten er bij is het nog steeds goedkoper.
    Een Franse site: www.bouillondecouture.fr, de andere Franse sites met hele leuke stofjes zijn veel te duur!
    Als je de Nederlandse sites wilt hebben zeg het maar dan stuur ik ze je via de mail.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik leer hier nog elke dag en ben nu bij de CP beland :) Onze kinderen of althans de oudste twee gaan nu naar een publieke school en wellicht vanaf sept naar en privé school. We zijn met name niet tevreden met de kleuterschool. Het grote voordeel van de privé school is dat het een heel klein schooltje is. Kreeg er een heel warm gevoel bij en het idee dat je veel directer contact kan hebben met de leraren. Wat hiergewoon heel heel moeilijk is.
    Op 20+21 mei sta ik op een markt in een salon de thé (buiten in de patio) om daar mijn spulletjes te verkopen. Het is idd een markt voor moederdag (29 mei). Dan gaat een vriendin van mij mijn spullen verkopen (kinderen spulletjes) op 14 mei op een vente privée bij een vriendin thuis. Leuk maar vergt veel voorbereidingen.
    Ga nu lekker slapen.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust je reactie achter!