vrijdag 21 mei 2010

Melancholisch


Ik ben ineens zo melancholisch! Waarom? Al sla je me dood.

Komt het omdat ik zojuist even meereed bij het maaien van het weiland waar vorige week nog een dapper jongetje van 4 jaar oud zich een weg baande door gras en paardebloemen bijna even hoog als hijzelf?

Komt het omdat de pers vandaag, wel na 3 uur sleutelen door een technische man van de club die ons een slecht functionerende pers heeft verkocht, voor het eerst zonder problemen 41 balen gras heeft geperst en gewikkeld?

Komt het omdat ik ein-de-lijk in de gaten krijg hoe ik lekker kan harken met het bijna antieke tractortje?

Komt het omdat kleine kalfjes groot worden?

Komt het omdat ik vorige week zulk fijn bezoek had en komende week anderen maar even fijn?

Misschien komt het wel gewoon omdat Earik is verkocht. Toch wel mijn lievelingskalf. 'Earik slobberkop' zoals hij werd genoemd door mijn stiefnichtje. Earik, vernoemd naar mijn vader maar toch niet helemaal want: 'stel dat er wat met Earik gebeurd dan wordt het des te erger omdat hij vernoemd is'. Earik die het nu zo leuk heeft met Egel in een hok.

Ja, ik weet het: op een zoogkoeienboerderij worden beesten verkocht. Maar toch geen Eariks??

Wel dus. Komende week wordt hij opgehaald. Gelukkig samen met vriend Egel, dan is hij niet zo allenig.

Ja..... ik denk toch dat ik hierom melancholisch ben....... Ga nog maar even de stal in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!