zondag 26 april 2009

Braintraining

Ik heb al eens geschreven over slimme en domme koeien, waarbij de vreetgrage prinses een voorbeeld was van een slimme koe. Daar is nog niets aan veranderd. Niets aan haar eetlust en niets aan haar slimmigheid daarbij.

Helaas is Earik, hoe leuk, lief, schattig, braaf en trouw hij ook is, een voorbeeld van een domme koe. Of nou ja, een dom kalfje. In het grote hok waar Earik woont is een klein hokje gemaakt met een doorgang waar alleen kalfjes door kunnen zodat ze rustig kunnen eten zonder weggeduwd te worden door grote koeien. Earik krijgt nog steeds melk uit de emmer en ik geef hem voor de rust die melk altijd bij dat hokje. Meestal staat hij al braaf te wachten als ik met de emmer kom maar soms niet. En dan ziet hij mij tussen die hekken wel met de emmer staan maar hij weet dan niet hoe hij bij mij moet komen. Hij probeert zich tussen en door het hek te wurmen, loopt heen en weer en snapt maar niet dat hij even door de deur moet! En in het kader van consequent zijn ga ik niet naar hem toe maar vind ik dat hij naar mij moet komen, desnoods klauter ik met volle emmer en al in het kleine hokje, buk me diep om door het deurtje te kijken om de kleine Earik te leren welke weg hij moet nemen om te drinken! Ik weet niet of ik dan erg nuttig bezig ben maar ach, een beetje braintraining kan geen kwaad toch?


De braintraining met Dauwe is afgelopen. Nadat hij heel knap een paar keer door het hek had gegeten, had hij het op zijn heupen gekregen en weigerde ook maar in de buurt van het hek te komen! Ik was wel even teleurgesteld en was (tijdelijk) met de training gestopt. Wel met moeite want tsja, dat beest moest toch eens leren om door het hek te eten?! Dus hij kreeg weer een emmer lekkers in een hoekje van het hok. Maar blijkbaar was dat niet genoeg eten want wat schetste mijn verbazing? Die slimmerik stond vanmorgen gewoon door het hek te eten! Eerlijk gezegd niet door een opening met 'vastzet-stang' maar net door die ene opening waar die stang uit was. Maar toch, mijn trainingen met Dauwe behoren nu dus tot het verleden!


En wat denken jullie? Hebben Eduard en Eekhoorn ook braintraining nodig of zijn zij juist heel slim? Elke keer als ze hun melk ophebben, sabbelen ze alle druppels en restjes van elkaar af. Ziet er niet echt slim uit maar aan de andere kant; het is wel een slimme manier om nog een beetje extra's te snoepen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!