donderdag 28 mei 2009

Dieren in en om het de boerderij

Zo werkend op een boerderij kom ik erachter dat ik het toch wel heel leuk vind om zoveel dieren om me heen te hebben. Niet alleen de koeien, katten en het hondje maar ook de wat minder tamme. Elke ochtend is het weer leuk spannend om te kijken of de hop met zijn hanekam weer op het hekje achter het huis zit en gisteren had ik wat puttertjes onder het keukenraam, zo leuk! Ook heb ik goed de buizerds kunnen bekijken; die slimme rakkers weten natuurlijk dat als het gras gemaaid is, ze hun prooi veel makkelijker kunnen zien. Toen ik de afgelopen week dus op de trekker zat te schudden en te maaien vlogen ze zo dicht langs dat ik het zelfs een beetje eng vond!
Ook de kikkers, krekels en zwaluwen zijn actief; het is een lawaai van jewelste hier; niets 'rustig' achteraf wonen! Maar Maaike moet ook nog veel leren over al het gespuis rond het huis. Een paar dagen geleden liep ik de stal in en ik dacht: 'He, de krekels zijn wel heel actief, ze zitten zelfs in de stal'. Nu moet je niet lachen kleine Romee, jij zou die fout nooit maken jij weet meer van dieren dan ik dus jij zou gelijk weten: 'dat zijn jonge vogeltjes'!

Inderdaad, ik kon me wel voor mijn kop slaan toen ik 5 snaveltjes boven het randje van het nest uit zag komen. Wat leuk, jonge zwaluwtjes, ik heb er direct een foto van gemaakt (toen was er helaas maar 1 snaveltje te zien.....)

En nu dacht ik en denken jullie misschien ook: ze leert toch wel snel bij. Maar nee hoor........... Nadat ik mijn lief verteld had van de vergissing ging hij eens kijken en wat denk je: niets jonge zwaluwtjes; we hebben een nestje jonge zwarte roodstaartjes (op z'n limburgs heten ze wel zwaluwen; muurzwaluwen)

Mijn hoofd loopt soms om van alle nieuwigheden.........!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!