vrijdag 9 april 2010

Feestje?


Gisternacht is er hier op het bedrijf goed gefeest en ik heb er niets van gemerkt! Hoe dat kan? Onderstaande "conversatie" hielp mij ten eerste niet ver:


Ik: goedenmorgen liefje, goed geslapen?
Hij: mmmwwgrmblll ik heb het druk gehad vannacht
Ik: (had zelf een gekke droom dus dacht me goed te kunnen inleven) Oja? Hoe dan?
Hij: ik heb 5 kalfjes gevangen, die hadden gefeest.
Ik: jaja, met een lasso? En wat voor feest hadden ze?
Hij: nee, gewoon.........
Ik: wordt maar rustig wakker, dan ga ik koffie zetten


Na het ontbijt loop ik de oude stal in:


Ik: waarom staat die tafel daar?
Hij: dat is nieuw.
Ik: ik vind het niet de meest efficiente plaats
Hij: ja maar soms moet je dingen even anders zetten, dat houd je alert. Er staan meer dingen anders hoor, let maar eens op.


Toen ik korreltjes wilde laden en zag dat de deur naar het jeugdhonk gebarricadeerd was met twee pallets begon het te dagen: Er waren echt kalfjes aan het feestvieren geweest! Na een goede speurtocht kwam ik erachter dat ze zich eerst tegoed hadden gedaan aan de korreltjes en toen op onderzoek uit waren gegaan tot bij de nieuwe stal. Daar durfden ze blijkbaar niet verder waar ik blij om was want 15 meter verderop begon het weiland en alle hekken stonden open (dat hadden we ze uit het dorpscafe kunnen vissen)

Het bleek dat, toen mijn liefje die nacht in de oude stal was om te kijken hoe het met hoogdrachtige Aldora ging, de 5 deugnieten netjes daar etensresten stonden op te peuzelen. Een geluk bij een ongeluk dus!


Later die ochtend kwamen we erachter dat er ook een clubje andere beesten een feest had gehad...... Met veel minder duidelijke resten; geen pootafdrukken, geen vlaaien, geen open deur...... Nee alleen slappe tulpenbladeren met gaten ernaast.........


Ik heb liever kalfjesfeesten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!