dinsdag 23 maart 2010

Opstartproblemen

En toen was het opeens lente vorige week! We hebben zo'n lange koude, natte, grijze winter gehad dat we de hoop op de lente alweer hadden laten varen.
Maar niks hoor, van de een op de andere dag scheen de zon, was het warm, zongen de vogeltjes, ploepten de krokussen de grond uit en kregen de kale takken van de bomen een heel voorzichtige waas.

Dat was mooi want er was genoeg te doen: mestrijden, afrasteringen controleren, snoeien,..... noem maar op.
Mijn liefje startte gelijk de mestkar en ik zocht mijn spullen bij elkaar voor het nalopen en repareren van de afrasteringen....... Dat was lang geleden, wat had ik ook al weer nodig? Ehm...... de emmer met krammen ten eerste......... natuurlijk het snoeischaartje,........ oef, peins,......... wat touw voor wat oplapuitdagingen die ik niet met prikkeldraad voor elkaar zou krijgen,...... een rol prikkeldraad natuurlijk!......... ehm......

Tussendoor heb ik (meewerkend als ik ben) de verreiker naar het weiland gebracht zodat mijn lief niet twee keer op en neer hoefde en heb ik rustig terug gelopen terwijl ik daar de hagen en hekken kon bekijken.

Weer thuis kon ik verder met de lijst van dingen om mee te nemen..... werkhandschoenen...... Oh, de telefoon: Mijn lief dat hij even moest wennen aan weer de hele dag op de trekker op het land; hij was vergeten om wat te eten en te drinken mee te nemen.
Het was zulk mooi weer dat ik het geen probleem vond om even op de fiets heen en weer te racen met wat lekkers.

Thuis kon ik toch eindelijk gaan beginnen met de afrastering! Oh nee, niet de tang vergeten hoor!
Fijn op pad, het hondje liep gezellig mee en ik genoot van het moois om me heen.
Nog geen 10 minuten bezig kwam ik tot de ontdekking dat ik de hamer vegeten was! Potverdorie, maar weer terug naar huis......
Daar aangekomen bleek dat het ondertussen al laat genoeg was dus kon ik het weiland weer in, nu om al mijn spullen op te halen voor de nacht: in alle lente-euforie moesten we natuurlijk niet vergeten dat we nog wel alle beesten op stal hebben en dat die ook graag wat wilden eten!

De eerste mooie lentedag heb ik dus voornamelijk gezocht. Gezocht naar hoe het ook alweer ging met mooi weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!